رئیس‌جمهور تونس امروز بار دیگر وضعیت فوق‌العاده در این کشور را به مدت یک ماه دیگر تمدید کرد.

وضعیت فوق‌العاده در تونس بار دیگر تمدید شد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «سعیده قراش» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری تونس امروز سه‌شنبه اعلام کرد که وضعیت فوق‌العاده کشور به دستور «الباجی قائد السبسی» به مدت یک ماه دیگر تمدید شد.

خبرگزاری اسپوتنیک با اعلام این خبر گزارش کرد که السبسی پس از مشورت با نخست‌وزیر و رئیس مجلس نمایندگان تونس درباره مسائل مربوط به امنیت ملی، وضعیت فوق‌العاده در کشور را به مدت یک ماه دیگر (۷ نوامبر تا ۶ دسامبر) تمدید کرد.  

از سال ۲۰۱۵ در سراسر تونس وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است در حالیکه تعدادی از سازمان‌های حقوقی از جمله مرکز حقوق بشر و آزادی‌های تونس با انتقاد از این وضعیت اعلام کرده‌اند که چنین وضعیتی در کشور باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شده است.

پیش از این «انور اولاد علی» رئیس این مرکز گفته بود که به اسم قانون وضعیت فوق‌العاده، اقداماتی علیه برخی افراد مظنون به ارتباط با پرونده‌های تروریستی، قاچاق و جرایم اقتصادی صورت گرفته که در حقیقت دلایل روشنی برای اثبات ارتباط این افراد با جرایم مذکور وجود ندارد.

طبق قانون وضعیت فوق‌العاده اختیارات زیادی به نیروهای امنیتی داده شده و با هر گونه تجمع و تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز نیز برخورد می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.